Paktum kisokos

Mi a paktum?

A Foglalkoztatási Paktum egy együttműködés, amelynek keretében a munkaerő-piac szereplő közös stratégia mentén összehangolják tevékenységeiket az adott térség foglalkoztatási és gazdasági fejlesztésének céljából. Ezáltal működésük hatékonyabb, eredményesebbé válhat. A paktum egy nyitott együttműködési szerveződés melyhez bármikor lehet csatlakozni.

Mi a célja a paktumnak?

A paktumban közreműködő szereplők alapvető érdeke a veszprémi járásban élő emberek képzettségi szintjének növelése, a jelen lévő népességmegtartása, a tehetség helyben tartása azáltal, hogy vonzó élettéré formálja a járást vonzó munka, lakó és közösségi terek létrehozásának elősegítésével. Kiemelten fontos, hogy a járásban szakképzésben részesülő fiatalok a térség munkaadónak is megfelelő szakképzettséggel vértezze fel.

Ezen célok megvalósításhoz a résztvevők partnerség kialakítására, és konstruktív párbeszéd megvalósítására törekszenek a paktum égisze alatt.

Jár-e kötelezettséggel a paktum?

A szándéknyilatkozat aláírása hivatalosan is megerősíti az együttműködési szándékot, ugyanakkor kötelező vállalást nem ró a nyilatkozó szervezetre. A különböző szerepvállalások nem kötelező érvényűek. A csatlakozással azonban megnyílik a munkáltatók számára egy lehetőség a munkaerő-piac fejlesztésére.

Kikből áll a paktum?

A veszprémi járás foglalkoztatási paktumanák aláírója a TOP projektet megvalósító konzorciumi tagok. A paktum szervezetnek szintén tagjai mindazon helyi partnerek, akik szándéknyilatkozatban fejezték ki csatlakozási szándékukat.

Mi az a paktum iroda?

A Paktum szakmai koordinációját, operatív működtetését látja el. A Paktum iroda működtetését a program vonatkozásában a Pro Veszprém Nonprofit Kft. látja el. Az iroda humánerőforrással kapcsolatos szolgáltatásit a Nagycsaládosok Balatonalmádi Egyesülete látja el.
Az iroda munkatársai főleg partneri kapcsolattartással, vállalkozói kapcsolattartással foglalkoznak. Információkat gyűjtenek, továbbítják, karbantartják a paktum kommunikációs felületeit. Tájékoztatást nyújtanak a munkavállalók és vállalkozások számára a támogatási lehetőségekről, illetve közvetítik a beérkezett problémákat a releváns szakmai szervezetek felé.

Az iroda fő szolgáltatásai

Információ gyűjtés és szolgáltatás a gazdasági és foglalkoztatási helyzetről, a pályaválasztásról, pályaorientációról. A foglalkoztatás bővítéssel járó, beerékező projektötletek kidolgozása, generálása partnerségen belül. A foglalkoztatást segítő kézések, tréningek kezdeményezése a vállalkozási igények alapján. Szakértői tanácsadás a partnerek és a célcsoport számára, valamint a vállalkozások által feltárt problémák közvetítése a releváns szakmai szervezetek és hatóságok felé.

Hol Található az iroda?

Az iroda Veszprém belvárosában található. Mind autóval, mind tömegközlekedéssel könnyen megközelíthető. Tovább a kapcsolat oldalra

Az iroda címe:
8200 Veszprém, Szeglethy József utca 7. II. Emelet.

Az iroda telefonszáma:
+36-20/401-2816
 

Miből valósul meg a paktum?

A program a „Helyi foglalkoztatási együttműködések a megyei jogú város területén és várostérségben” c. TOP-6.8.2-15-VP1-2016-00001 azonosítószámú projekt keretében kerül megvalósításra.

Kikből áll a program célcsoportja?

A program célcsoportja a veszprémi járás területén élő, hátrányos helyzetű regisztrált álláskeresők munkaerő-piaci helyzetének javításában segít. Ennek keretében az alacsony iskolai végzettségű személyek, 30 év alatti pályakezdők, az 50 év felettiek, GYES-ről, GYED-ről, ápolási díjról visszatérők, egyedülálló szülők, foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részülők, tartós munkanélküliséggel veszélyeztetettek, megváltozott munkaképességű személyek, roma nemzetiségűek, inaktívak és közfoglalkoztatottak tartoznak a célcsoportba.